störiga saker och sköna saker, såsom fredag!

Tjaaaaaa!!!

Fredagfredagfredaaaag, behöver man säga något mer?!

Dock en sak som hände mig igår, det är nästan töntigt med tanke på vad det handlar om - men jag väljer att berätta om det ändå!

Det hela började igår kväll, en mörk och regnig kväll.......regnat piskade emot fönsterbrädorna, BUUUU!!
Haha, skoja.
Jag har helt enkelt fått nå skit med ena ögat, så imorse när jag vaknade var det dubbelt så litet som mitt högra - haha!

Det har krånglat hela dagen i princip, typ kliat litegrann och varit uppsvällt.
Men INGEN (nästan) har märkt något - ska man ta det som en komplimang eller diskriminering? xD
Det är ju skönt på ett sätt att ingen märker något, för det skulle vara jobbigt om alla frågade liksom....Men ändå, ser jag sådär jävla miffo ut att inte ens en dubbel förminskning av mitt ENA öga märks?! Det kan man ju diskutera...

Ikväll vare meningen att vi skulle in till stan, men det blev bergsjö ändå med malin - och inte klagar jag inte ;)
Imorgon åker jag nog till stan, första gången på över en månad som jag åker dit - och då menar jag till pappa.


Å, jag kom på en sak som jag har stört mig på så otroligt länge! Jag tänkte dela med mig lite av min topp-5-lista över störiga/jobbiga saker, jipppiiieee!!
(Listan kommer inte i någon speciell ordning, så alla saker är nästan lika störiga, ingen är "bättre" än den andra)

Topp-5 över störiga/jobbiga saker ;



1. Tänk er att ni står på Kioskpiraten och ska plocka lite godis i eran påse, också kommer det en väldigt stressad och upptagen fembarnsmamma som egentligen inte alls har någon tid att köpa godis, men hon har lovat sina barn och tränger sig PRECIS över dig, din arm och din låda som du just tar godis ur, hon säger vänligt (fastän hon är skitsur över att det inte bara är hon i butiken så att hon kan stressa så gott hon vill) :
- Ursäkta mig, får jag bara....? Också säger man snällt : - Ja men gud ja, jag är ändå klar jag! (fast man inte är det, men man går till den lådan igen när hon äntligen har stressat sig ut ur butiken)
ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅH!!! En sak slog mig, tänk om man skulle säga nej till mamman som bara tränger sig? För egentligen är det ju inge konstigt om man skulle göra det, jag ska nog pröva det någongång =D
Störigt? JAA!

2. Ramla på offentlig plats, finns det något pinsammare och framförallt jobbigare? Skulle nog inte tro det!
Vad gör man om man ramlar på snorhal is typ vid busstationen? Jo, man ställer sig upp, tittar sig omkring så att ingen har sett en (fast det är typ 240257 personer som har gjort det men som vände sig om för att fnissa, alternativt asgarva eller berätta för sin busskompis), och jag tror att jag hade fortsatt gått - även fast man typ hade brutit benet eller foten, för man tycker det är så jobbigt jävla pinsamt!
OCH, det kommer ALLTID fram någon äldre dam (tant i egen-stickad halsduk, helst röd eller lila) och frågar hur det gick. Det gör ju saken så mycket bättre menar jag..... Då väcker det ju folks uppmärksamhet, och ungefär 19382 personer till ser att du står där och borstar bort snön från jeansen, och fattar direkt - Aha! Den där personen har ramlat!
Man vill bara sjunka genom den där isen man just ramlade på, och man blir arg också!  Det är bara att hoppas att någon kompis också står och väntar på bussen, så man kan skratta bort olyckan...
Störigt? JAA!

3. När man står och väntar på bussen, det är vinter, det blåser iskalla vindar, man är liite för tidig till hållplatsen så man får vänta längre än vanligt.
Man har en väska som hänger på axeln, lovikavantar som man verkligen INTE vill ta av sig, en tjock jacka (helst dun) och mössa. Och nu till det störiga, väskan glider sakta men säkert och STÖRIGT nedför axeln, och ner på marken - och man måste böja sig ner för att ta upp den - så fort man rör sig så fryser man IHJÄL!
Jag tycker iaf att det är otroligt störigt. För inte nog med det, när man böjer sig ner, så åker mössan ofta ner lite, och man måste rätta till den - vilket leder till elektriskt hår, FYFAN!.
Störigt? JAAA!

4. När man just har lagt sig i sängen, och bäddat ner sig själv för att ÄNTLIGEN avnjuta en god natts sömn - också blir man kissnödig! Inte lite heller så att man kan strunta i det, näääe utan man blir sådär überkissnödig så att man inte kan hålla sig.
Så man måste pallra sig uppför sängen och kissa, och när man är tillbaka i sängen - så har man blivit så gott som pigg igen. Störigt? Jaaa!


5. När kylskåpet är tomt, eller överfullt!
När det är tomt, så blir man bara irriterad och tar en nästintill rutten banan - eller ingenting, också blir man irriterad för att man är så hungrig.
När mamma just har varit och handlat en massa mat - och det är fullt i kylskåpet. Vilket leder till att man står där, hungrig - och vet inte vad sjutton man ska välja. Man är alldeles för hungrig för att laga något, och alldeles för hungrig för att låta bli att ta något.
Det slutar oftast med att man struntar i att ta något överhuvudtaget - just för att man inte orkar, och om man tar något så blir det oftast ett äpple som är mjöligt och äckligt.
Störigt? JAAA!


Kommentarer
Postat av: emma

jag älskar dina listor! :D

2008-11-14 @ 17:19:44
URL: http://emmaafernlund.blogg.se/
Postat av: Anonym

vilken tur ;)

2008-11-14 @ 17:22:18
URL: http://mynameismli.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0