äcklig-vara-hemma-och-vara-sjuk-dag!

Hejsan!
Åh, jag vet inte vart jag ska börja riktigt - det finns så mycket som jag skulle vilja skriva om!
Jag kan börja med att dela med mig till er av min upptäckt : Jag har kommit på att man får så otroligt mycket mer inspiration till att skriva när man sitter vid en bärbar dator, än när man sitter på en stationär dator. Tycker inte ni det?
Jag ska nog sitta vid en bärbar dator jämt då jag ska blogga (vilket inte händer alltför ofta, men nu har jag ju världens chans att förbättra mig på att skriva!)

Idag var jag faktiskt hemma från skolan, p.g.a. en äckel-förkylning som tydligen de flesta har nu... Jättejobbigt, hostan min tar ju nästan kål på mig! Och jag har missat två träningar redan...Känns verkligen inte som att man har råd att bli sjuk nu, menmen - det går väl över snart hoppas jag...

Skolan har kommit igång, och med det följer juridiklektionerna. Dom är skitroliga!! Det är nog första gången som man sitter där på den egentligen osköna trä - eller plaststolen och bara lyssnar ivrigt till vad läraren har att säga. Helt otroligt!
Om det fortsätter såhär så är ju chansen stor att man kan jobba till sig MVG:n i de flesta ämnena, för allt e ju så kul! Och i har haft turen att få bra lärare också - plus i kanten där +!
Förra helgen var det marknad, och om ni frågar mig vad jag tyckte om det så får ni detta till svar: Okej, marknaden är ju numera en tradition för Hudiksvall - vilket är mysigt att bara gå på gatorna och strosa och titta på allt skit de säljer. Fast vissa saker bara älskar jag, tillexempel strumpor - ta 12 par för 100kr, genialt! Och marknadsnougaten, mums! Fast den fick jag stå över i år p.g.a. min allergi. Jag älskar också alla remmar de säljer, speciellt sur melon! (Remmar var egentligen också förbjudet för mig, men jag fuskade). Och de klassiska cocosbollarna, yummie! Och sist men inte minst, allt naturgodis! Himmel å pannkaka vad gott det är. Jag kunde inte motstå frestelsen, så jag köpte en mix med frukter nötter och bär - vilket jag upptäckte var supergott att äta medans man tittar på en film eller nå. Nyttigt är det också!


Nu när jag ligger här nedbäddad i min säng, så började jag tänka på dagens avsnitt av Idol. Tycker inte ni också att det känns så tillgjort å fejkat nu när dom har bytt ut juryn? Den nya juryn försöker liksom vara som den gamla, med samma citat osv. Känns helt fel, iaf för mig. Den enda anledningen till att jag faktiskt tittar på idol, är för att jag tycker att uttagningarna är så otroligt roliga! =D Finns inget roligare nästan än att se en riktigt dålig person stå där inför juryn och sjunga - speciellt om personen i fråga tkr att han/hon är bra! Som den dära killen för några avsnitt sen, som var klädd i grön t-shirt och pärlor lite här å var. Han som sjöng pokémon-låten, HAHAHAHAHA! Var nog längesen jag garvade så mycket. ojojoj! Fast, vissa av dom där får ju pengar om dom gör det....Men det behöver man inte tänka på, det är ju roligt - ellerhur?

Idag då jag var hemma från skolan, passade jag på att ligga i min säng och bara var äcklig. Jag har tillexempel haft min pyjamas på mig hela dagen och håret i en slarvig knut, och om jag har gått upp så har jag haft täcket invirat om mig. Också tog jag ner frukosten, två mackor och ett glas o´boy, muuuums va gott det var! Jag kan få såna där ryck ibland, då jag kan döda för ett glas o´boy - idag var en sån dag. Och eftersom att jag e sjuk, så unnade jag mig ett glas =) Jag har det tillochmed kvar här nere på mitt bord bredvid sängen. Äckligt, men så sköönt att bara lata sig ibland, och när man får känna att man lever! Jag har ont i nacken nu, för det enda vettiga jag gjort idag var att blogga. Annars har jag suttit vid datorn och tittat på film och tv. Då får man ont i nacken, om man lägger kudden emot väggen sådära oskönt men ändå skönt på nå vis.
Jag har även tittat på två filmer idag :) What happens in Vegas, och Run fatboy run. Två helsköna filmer faktiskt!

Imorgon ska jag satsa på att gå till skolan, även om jag gärna skulle kunna stanna hemma... Men man vill ju inte missa så mycket heller, speciellt inte nu i början av alla kurser med genomgångar m.m :S.
Nu ska jag nog slå av datorn och tvn och bara lägga mig ner och sova. Jag ska inte ens borsta tänderna!!! För så äcklig tänker jag vara nu! Höhöhö.
Skönt att jag inte är sminkad idag iaf, slipper man tvätta ansiktet iaf :)

Det var allt från mig! Hoppas på att jag hinner blogga lite oftare nu när jag har tillgång till bärbar dator ;)

Over and out!


Kommentarer
Postat av: Fia

fy vilket långt inlägg ;) haha

2008-09-13 @ 12:31:34
URL: http://petterssonfia.blogg.se/
Postat av: Johnny Cash

kan verkligen hålla med om det där med idol.

till exempel när Jihde "snodde" biljetten.

VÄRDELÖST! varför slutade den gamla juryn?

2008-09-13 @ 14:37:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0