Nyårsafton 2008

Första dagen på det nya året - 2009!
Helt underbart med en nystart, nytt år, nya möjligheter...

Jag ägnade faktiskt min nyårsafton hemma hos mamma i Bergsjö, vid 12 på förmiddagen tog vi våran röda minibuss till Vade (ett ställe i Bergsjö) där Henkes (mammas man) syster m. familj var - vi skulle åka pulka och grilla korv!
Det slutade med att det var drygt 40 stycken i backen, och alla känner varandra på ett eller annat vis. Jättemysigt!

Vi åkte hem vid 3, där 10 stycken skulle göra sig iordning.
Hus som vi bor i, finns det inte rikligt med vatten eftersom att man har varmvatten-beredare...Så det blev snabba duschar, man kände sig som någon karaktär ifrån Sunes sommar när man snabbt ställde sig i duschen, tvättade sig, och skyndade sig ut. IN! UT!
Men det gick det med, haha!

Vid halv sex skulle resten av våra gäster komma, så vi var 19 stycken allt som allt. Vi skulle äta trerätters och välkomna det nya året tillsammans. I vårat lilla vardagsrum rymdes alla, finns det hjärterum så finns det stjärterum var ett bra uttryck i det läget....Men desto mysigare hade vi!
Det dracks alkoholhaltiga drycker, bland de vuxna såklart - och det blev varmare i huset....
Jag tog fram mitt Playstation 2 - nörd som jag är...Men det uppskattades kan jag säga! Jag och min syster Jonna fick nämligen Singstar ABBA i julklapp, och jag kan inte räkna på fingrarna hur många gånger Mamma Mia och Gimme! Gimme! Gimme! spelades under kvällen...

Den ena värre än den andra med sång och dans, inte konstigt att man blev trött!
De lite större barnen gick upp på övervåningen för att spela Guitar Hero III, men det dröjde inte länge förrän det hamnade på nedervåningen det heller...
Strax innan tolvslaget drog vi oss utåt, och vi möttes av glada och onyktra grannar och deras gäster. Vi tittade på fyrverkerierna och hällde upp skumpa i våra fina champagneplast-glas, jag letade snabbt upp Joel, skrockfull och romantisk som jag är så kysstes vi på tolvslaget :) Det ger ju tur, hallå?!!!
Småbarnen stod helt lyriska och tittade på den smällande himlen, efter det gick vi in och festen fortsatte till ungefär halv 3 på natten. Jag och Joel gick och lade oss vid halv 2 - rätt duktigt ändå ellerhur?

Hursomhelst hade jag en jättebra nyårsafton!:)
Känns lite surt med tanke på vad mina kompisar pysslade med igår, men nästa år är jag 18 - då jävlar! :D

Nu ska jag dra mig neråt och vara onyttig :)


Här är förresten en bild på min klänning som jag lovade er (som är finare IRL)



 framsidan, och lite av min BH...

 heter man MLi så kan man inte låta bli att posa...

 baksidan

 Joel och min syster Jonna

 lite Marilyn Monroe-look i håret, ellerhur?

 ute, strax innan klockan slog tolv...

 på nyårsafton får man vara ego!!

 jag och joel <3


Over and out!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0